Свято прощання з Букварем
«Агенція корисних умінь»
Мета: сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвести підсумок отриманих знань у першому класі; перевірити математичні та граматичні знання дітей; розвивати логічні та творчі здібності, уважність, спостережливість; зміцнювати взаєморозуміння та дружні стосунки у класі; виховувати повагу до старших та молодших, почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
Обладнання та реквізит: картки з завданнями, маркери, шкільні речі, рюкзак, Книга Корисних умінь.
Художнє оформлення: декорація лісу.
Музичне оформлення: фонограми пісень.
Хід програми
(З-за куліс чути розмову. Телефонний дзвінок. Слухавку бере Мудра Сова).
Мудра Сова: Алло, так це Агенція корисних умінь. Так. Оголошується набір слухачів ідеальних порад. Набір о 930. Як вже 930? (Сова вилітає з дупла).
Мудра Сова: У-гу-гу. Знову ці бешкетники запаморочили мені голову. Я ледве не спізнилася до вас. У-гу-гу. Ви хіба не зрозуміли мене? Я привіталася з вами по-пташиному.
Гра – вітання «Добрий день».
На усій землі і дорослі і малі зустрічаються і вітаються.
На Україні – «добрий день».
А в Росії – «здравствуйте».
У Середній Азії – «салям алейкум».
В Англії – «хай».
У Франції – «бонжур».
А в індійському племені – «хао-хао».
Мудра Сова: Я рада вас вітати у Агенції Корисних умінь. Дозвольте відрекомендуватися: професор природних наук Сова Мудрогелія-І. Я бачу тут зібралися усі найрозумніші, найкмітливіші, найвихованіші діти. Тому ви перші, кому я надаю можливість відкрити Книгу Корисних умінь.
Без уміння немає діла,
Без бажання немає знань,
Будь чемним, уважним, умілим
Другу завжди у пригоді стань.
1 завдання «Чарівний ключ».
На картках по колу зображені малюнки. Напроти кожного малюнка треба написати літеру, з якої починається назва зображеного предмету. Прочитати слово, літери якого розташовані на зелених полях.
Мудра Сова: Отже, ви довели, що гідні працювати в нашій Агенції, Тому ви маєте можливість відкрити Книгу Корисних умінь за допомогою цього чарівного ключа.
(Прикладає ключ до книги. В цей час залітає бджілка. Книга залишається не відкритою.)
Бджілка Майа: Жу-жу-жу. Я з вами привіталася по-бджолиному.
Добрий день всім!
Знайомим і незнайомим!
Родичам і не родичам!
Близьким і далеким!
Мамам і татам!
І великим і малятам!
А ще вітаю вас зі святом!
Бо воно у нас незвичне,
щось чудове і величне!
Мудра Сова: У-гу! Шановна Майє, я хочу сказати тобі, що саме ці діти будуть працювати у нас в Агенції. І ти можеш на них повністю розраховувати.
Бджілка Майя: Дякую вам, пані Мудрогеліє! Гадаю разом ми тепер зможемо визначити напрямок, в якому знаходиться вулик з медом. І допоможе нам у цьому танок.
Танок «Весела бджілка»
2 завдання. Серед безлічі стільників визначити той, в якому найбільше меду (вирішивши приклади).
Заходить Кар-Карона).
Кар-Карона: Привіт! Я теж цей танець знаю,
А працювати не дуже полюбляю.
А більше люблю усім заважати
Стріляти в котів, за хвіст їх тягати.
Стрибати, скакати, дражнити дітей,
Я жвава, весела, все в мене «О’кей!»
Віднині назву закладу буде змінено! Тому усі хто з цим не згоден, можуть летіти на усі чотири сторони. А вас прошу залишитися!
(Звертається до дітей).
Я думаю вам цікавіше буде в моїй школі.
Ось послухайте який наш доклад: 1 урок – ігри на свіжому повітрі;
2 урок – урок сміху;
3 урок – обливання водою;
4 урок – виправлення оцінок у щоденнику.
Хто бажає записатися? (Записує на список. Потім бере книгу і намагається її відкрити. З неї випадають розірвані сторінки ).
Чомусь не піддається моїм чарам ця книга. А що це за клаптики паперу? Це мабуть окремі сторінки. Але я все одно не вмію читати. То що з ними робити? А ви зможете їх з’єднати та прочитати що тут написано?
3 завдання. З’єднати розірваний текст і прочитати його.
Шановні друзі!
Якщо ви першокласники, захоплюєтесь читанням цікавих пригодницьких книг, то ця інформація для вас.
Ви перші, кому вдалося відкрити цю чарівну книгу. Якщо вам вдалося підібрати ключ до Книги Знань, то тепер кожна книга буде радо відкривати для вас свої сторінки і вести у світ цікавого.
Тож, бажаю вам успіхів у мандрівці по захоплюючій Країні Знань.
Не проґавте:
хто багато читає, той багато знає і призи заробляє!
Кар-Карона: Ви такі розумні, винахідливі, кмітливі. Такі учні стануть гордістю моєї школи. А розважатися ви вмієте? Тоді я вас запрошую на урок танців.
Танок «Я вчитель танців».
(Звучить музика. Входить П’ятачок).
Кар-Карона: О, П’ятачок ти ростеш на очах. А пам’ятаю, ще рік тому коли тільки прийшов до моєї школи був маленький, худенький, вихований, урівноважений. А зараз гордість школи-двієчник та забіяка. Його портрет повинен висіти на дошці пошани. П’ятачок, ти приніс нам фото?
П’ятачок: Так. Але воно зовсім не чітке. Друзі, допоможіть мені!
4 завдання. З’єднавши крапки розфарбувати малюнок.
П’ятачок: Пані Кар-Кароно, ви обіцяли навчити мене стріляти з рогатки по птахам.
Кар-Карона: Так-так. Зараз піду підгодую реквізит до уроку стрільби по птахам. І першою нашою мішенню буде Мудрогелія. Ця нахаба – Сова.
(Кар-Карона забирає Книгу Корисних знань і уходить. Залітає Сова).
Мудра Сова: П’ятачок, нарешті ти взявся за розум, і вирішив завітати до моєї Агенції.
П’ятачок: Я так заплутався! Діти, допоможіть мені! Підкажіть, де краще навчатися? В Агенції корисних наук, чи у школі шкідливих наук?
Мудра Сова: Яка це школа шкідливих наук? Такої школи зовсім не існує. Це шахрайка Кар-Карона хотіла вас ввести в оману. Так що П’ятачок, залишайся з нами. Бачу в тебе і рюкзачок вже є. А покажи нам що ти з собою взяв.
(П’ятачок дістає усе з рюкзака).
Мудра Сова: Я бачу тобі П’ятачок, потрібна допомога. Зараз ми тобі і допоможемо.
5 завдання. Зібрати потрібні для школи речі у рюкзак.
П’ятачок: Я зрозумів, тоді я швидко побіжу зберу свій рюкзак до школи і прийду до вас.
(П’ятачок біжить додому).
Мудра Сова: Я рада ще раз вас вітати,
Чудове провели ми свято.
Навчились старших поважати,
І малюків не ображати.
Вітатись чемно з усіма-
За вас радію недарма!